Οι 20 διασημότερες τηλεοπτικές ντετέκτιβς (I)
Οι γυναίκες ντετέκτιβ δεν λαμβάνονταν ιδιαίτερα στα σοβαρά τα πρώτα χρόνια της τηλεόρασης. Κι αφού η επιβολή του νόμου ήταν ένας τομέας που κυριαρχούσαν οι άντρες, οι γυναίκες στην αστυνομία απλώς έφτιαχναν καφέ, προσέφεραν ηθική υποστήριξη στους άντρες συναδέλφους τους ή, το πολύ – πολύ, έκαναν τηλεφωνική έρευνα από το γραφείο τους στο Τμήμα.
Καθώς σταδιακά οι γυναίκες άρχισαν να παίζουν έναν πιο κεντρικό ρόλο σε αστυνομικές σειρές κι επειδή εμάς μας αρέσει να βλέπουμε μια γυναίκα ντετέκτιβ σε δράση, γι’ αυτό συγκεντρώσαμε μια λίστα με τις καλύτερες αστυνομικές σειρές με πρωταγωνίστρια ή συμπρωταγωνίστρια γυναίκα ντετέκτιβ.
Η σειρά που τις παρουσιάζουμε είναι ανάλογα με την χρονιά που παίχτηκε το πρώτο επεισόδιο. Σε αυτό το άρθρο θα παρουσιάσουμε επιλεκτικά κάποιες τηλεοπτικές ντετέκτιβ μέχρι το 2000 και σε επόμενο άρθρο από το 2000 μέχρι σήμερα.
Patricia “Casey” Jones
Τηλεοπτική σειρά: «Decoy» (1957-1958) (γνωστό και ως «Decoy: Police Woman»)
Ηθοποιός: Beverly Garland (17.10.1926 – 05.12.2008)
Πρόκειται για την πρώτη τηλεοπτική σειρά με πρωταγωνίστρια γυναίκα ντετέκτιβ.
Στα 39 – 30λεπτα ασπρόμαυρα επεισόδια, η Τζόουνς είναι αστυνομικός στο NYPD στη Νέα Υόρκη η οποία συχνά εργάζεται ως μυστικός αστυνομικός και αλλάζει διάφορους ρόλους.
Παρά τη θηλυκή εμφάνισή της, η Τζόουνς είναι αρκετά δυνατή για να στραγγαλίσει έναν άντρα, όπως δείχνει στο πρώτο επεισόδιο.
Η Τζόουνς αφηγείται τα περισσότερα επεισόδια. Επίσης, τα περισσότερα επεισόδια τελειώνουν με την ίδια να μιλάει απευθείας στην κάμερα για την υπόθεση.
Όλοι στη σειρά καπνίζουν. (Απλά, ήταν η δεκαετία του ’50).
Ο χαρακτήρας της Τζόουνς ήταν πολύ φτωχά πλασμένος, χωρίς σχεδόν καμία αναφορά στην προσωπική της ζωή. Το μόνο που γνωρίζουμε για την ίδια είναι ότι πίνει τον καφέ της ζεστό και σκέτο. Ακόμη, ότι κάποτε ήταν αρραβωνιασμένη με έναν συνάδελφό της αλλά χώρισαν επειδή εκείνος έπαιξε στα χαρτιά τα χρήματα που είχαν μαζέψει για να αγοράσουν αυτοκίνητο. Τελικά το ζευγάρι τα ξαναβρήκε μέχρι που ο άντρας της σκοτώθηκε σε μία υπόθεση.
Γιατί δεν έκανε επιτυχία η σειρά
Πέραν από τον κακοσχηματισμένο χαρακτήρα της Τζόουνς, η φτηνή παραγωγή και η μέτρια σκηνοθεσία είχαν ως αποτέλεσμα να γίνονται πολλά λάθη.
Παραδείγματα:
Οι χαρακτήρες δεν είχαν ποτέ εμφανή τραύματα, ακόμα κι αν είχαν πυροβοληθεί στο στήθος.
Στο επεισόδιο «The shadow of Van Gogh», η Τζόουνς αναλαμβάνει μια υπόθεση όπου πρέπει να υποκριθεί την κριτικό τέχνης, απλώς και μόνο επειδή είναι η μόνη στο τμήμα που είχε δει στην τηλεόραση ένα ντοκυμαντέρ για τον Van Gogh.
Στο επεισόδιο «My brother’s killer», ένας άντρας κρατάει αιχμάλωτη την Τζόουνς υπό την απειλή όπλου. Εκείνη φωνάζει: «Πρόσεξε το τραίνο πίσω σου!». Τότε αποσπάται η προσοχή του άντρα και η Τζόουνς βρήσκει ευκαιρία να του πάρει το όπλο και να τον πυροβολήσει με αυτό.
Στο επεισόδιο «Deadly Corridor» μια γυναίκα μαχαιρώθηκε με ένα κουτάλι το οποίο είχε στηρίξει σε ένα σημείο και έπεσε πάνω του 14 φορές!
Συνέπεια όλων αυτών ήταν η σειρά, αν και πολλά υποσχόμενη, να είναι αδιάφορη για το κοινό και να κρατήσει μόλις μία σεζόν.
Ήταν όμως η αρχή.
Δείτε τους τίτλους της σειράς: Classic TV Theme: Decoy (Beverly Garland)
Sgt. Suzanne Pepper Anderson
Τηλεοπτική σειρά: «Police Woman» («Η Αστυνομικίνα»), (1974-1978) Ηθοποιός: Angie Dickinson (30.09.1931-)
Πρόκειται για την πρώτη ωριαία τηλεοπτική αστυνομική σειρά με πρωταγωνίστρια μία γυναίκα. Η σειρά παιζόταν και στην ελληνική τηλεόραση κι ένας από τους οπαδούς της ήμουν κι εγώ! (Ναι, μπορείτε να υπολογίσετε την ηλικία μου).
Η λοχίας Άντερσον εργάζεται για τη μονάδα εγκληματικής συνωμοσίας (Criminal Conspiracy Unit) του αστυνομικού τμήματος του Λος Άντζελες.
Σε διάφορα επεισόδια η Αστυνομικίνα μεταμφιέστηκε σε πόρνη, νοσοκόμα, δασκάλα, αεροσυνοδό, χορεύτρια, σερβιτόρα και διάφορα άλλα επαγγέλματα που την έφεραν κοντά στους υπόπτους που στη συνέχεια συνέλλαβε με τη βοήθεια των συνεργατών της.
Η σειρά από φεμινιστική σκοπιά
Οι τίτλοι έναρξης ξεκινάνε με μία αστυνομική σειρήνα και ακολουθεί χαρακτηριστική μουσική δεκαετίας του ’70. Τότε εμφανίζεται η πρωταγωνίστρια ρίχνονταςριψοκίνδυνους πυροβολισμούς, αλλά κάθε ελπιδοφόρο φεμινιστική αξιοπιστία χάνεται πολύ γρήγορα καθώς ακολουθούν τα πόδια και το ντεκολτέ της ανάμεσα σε πλάνα του προσώπου της.
«Βαρέθηκα να εμφανίζομαι σε σκηνές όπου χτυπάει το τηλέφωνο ενώ κάνω μπάνιο», είχε δηλώσει η πρωταγωνίστρια σε μια συνέντευξη της την εποχή που γυριζόταν η τελευταία σεζόν.
Το γεγονός ότι η Anderson είναι τόσο παθητική και βασίζεται τόσο πολύ στους έμπειρους συνεργάτες της (ιδιαίτερα στην πρώτη σεζόν) κάνει το «Police Woman» ουσιαστικά λιγότερο συναρπαστικό από ό,τι υπόσχονταν ότι θα ήταν. Ωστόσο, η σειρά ήταν τουλάχιστον ένα βήμα μπροστά ως προς μια σειρά με κεντρικό γυναικείο πρωταγωνιστικό ρόλο.
Δείτε τους τίτλους της σειράς: Police Woman Theme (Intro & Outro)
Το 8ο επειδόσιο της 1ης σεζόν προβλήθηκε στις 8 Νοεμβρίου 1974 και είχε τίτλο: «Flowers of Evil».
Σε αυτό, η Pepper ερευνά τρεις ομοφυλόφυλες γυναίκες που διαχειρίζονται έναν οίκο ευγηρίας ενώ ληστεύουν και δολοφονούν τους ηλικιωμένους πελάτες τους. Ομάδες ομοφυλόφιλων γυναικών διαμαρτυρήθηκαν για το επεισόδιο, χαρακτηρίζοντας την παρουσίαση της ομοφυλοφυλίας στερεότυπη και αρνητική. Μια εβδομάδα μετά την προβολή του επεισοδίου, ομάδα ομοφυλόφυλων ακτιβιστριών εισέβαλε κατά τη διάρκεια της νύχτας στα εταιρικά γραφεία του NBC καταλαμβάνοντας τα γραφεία. Μετά από διαπραγματεύσεις, το NBC συμφώνησε να μην αναμεταδώσει το επεισόδιο.
Kelly Garret, Sabrina Duncan, Jill Munroe, Kris Munroe, Tiffany Welles, Julie Rogers
Τηλεοτική σειρά: «Charlie’s Angels», (1976-1981)
Ηθοποιοί: Jaclyn Smith (26.10.1945-) ως Κέλλυ, Kate Jackson (29.10.1948-) ως Σαμπρίνα, Farrah Fawcett (02.02.1947- 25.06.2009) ως Τζιλ, Cheryl Ladd (12.07.1951-) ως Κρις, Shelley Hack ως Τίφανι, Tanya Roberts (15.10.1949- 04.01.2021)
Άλλη μία «vintage» τηλεοπτική αστυνομική σειρά (που επίσης παρακολουθούσα κι εγώ) με πρωταγωνίστριες τρεις γυναίκες ντετέκτιβ.
Η ιδέα της παραγωγής ήταν να γίνει μια σειρά που θα ήταν συνδυασμός του «The Avengers» («οι Εκδικητές») και ενός αστυνομικού δράματος της δεκαετίας του ’60, του «Honey West».
Παραγωγός της σειράς ήταν ο Aaron Spelling, ο οποίος έχει κάνει την παραγωγή στις πιο διάσημες τηλεοπτικές σειρές («The Love Boat», «Hart to Hart», «Dynasty», «Beverly Hills 90210», κ.ά.). Όταν ο Spelling έδειξε το πιλοτικό επεισόδιο στο ABC, ένα από τα στελέχη του δικτύου, ο Barry Diller, δήλωσε: «αυτή είναι μια από τις χειρότερες ιδέες που έχω ακούσει ποτέ». Παρά την δυσπιστία του το κανάλι αποφάσησε να προχωρήσει. Οι «Άγγελοι του Τσάρλι» παρέμειναν για 5 χρόνια στην πρώτη 10άδα τηλεθέασης, με πολλές φορές να πιάνουν και την πρώτη θέση.
Η πλοκή
Η Σαμπρίνα, η Τζιλ και η Κέλλυ έχουν αποφοιτήσει από την αστυνομική ακαδημία στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια. Παρά το γεγονός ότι απέδειξαν την ικανότητά τους κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, και οι τρεις στη συνέχεια διορίστηκαν ως τροχονόμος που κόβει κλήσεις (meter maid), υπάλληλος γραφείου και φύλακας πεζοπορίας (crossing guard), αντίστοιχα. Δυσαρεστημένες με αυτές τις δουλειές, προσλαμβάνονται στο ιδιωτικό γραφείο ερευνών του εκεντρικού εκατομμυριούχου Τσάρλι Τάουνσεντ, στο Λος Άντζελες. Η ταυτότητα του Τσάρλι παρέμεινε μυστική μιας και όλες τις οδηγίες του τις έδινε μέσα από ένα μεγάφωνο.
Όλα τα επεισόδια ακολουθούν τη δομή όπου διαπράττεται ένα έγκλημα, ανατίθεται στους «Άγγελους» η επίλυση του και τελικά εξιχνιάζουν το έγκλημα. Το επεισόδιο τελειώνει στο γραφείο του Τσάρλι, παρουσία του βοηθού του Τζον (David Doyle) όπου ο Τσάρλι δίνει από το μεγάφωνο τα συγχαρητήρια του στους Αγγέλους και κλείνει με μια αστεία ατάκα.
Οι αλλαγές και το τέλος των Αγγέλων
Στα 115 επεισόδια της σειράς έγιναν κάποιες αλλαγές στο καστ: Αρχικά, η Farrah Fawcett αντικαταστάθηκε από την Cheryl Ladd. Αργότερα η Kate Jackson από την Shelley Hack η οποία με τη σειρά της αντικαταστάθηκε από την Tanya Roberts.
Συγκεκριμένα, στη δεύτερη σεζόν, η απόφοιτος της αστυνομικής ακαδημίας του Σαν Φρανσίσκο, Κρις, παίρνει τη θέση της μεγαλύτερης αδερφής της, Τζιλ, στην τριάδα. Στην τέταρτη σεζόν, η Τίφανι, απόφοιτος της αστυνομικής ακαδημίας της Βοστώνης, παίρνει τη θέση της Σαμπρίνα, και στην πέμπτη σεζόν, με την αποχώρηση της Τίφανι, η Τζούλι, ένα πρώην μοντέλο από τη Νέα Υόρκη γεμίζει το κενό όταν της χορηγείται προσωρινή άδεια ιδιωτικού ντετέκτιβ.
Η τελευταία σεζόν μαστίστηκε από την μεγάλη απεργία των ηθοποιών του 1980. Αποτέλεσμα της απεργίας ήταν η διαρκώς αναβαλλόμενη πρεμιέρα και ταυτόχρονα οι τρεις διαφορετικές ώρες και ημέρες προβολής της σειράς. Όλο αυτό έριξε την ακροαματικότητα και οι παραγωγοί αποφάσησαν να την σταματήσουν.
Δείτε τους τίτλους της σειράς:
Classic TV Theme: Charlie’s Angels
Christine Cagney & Mary Beth Lacey
Τηλεοπτική σειρά: «Cagney & Lacey», (1982-1988)
Ηθοποιοί: Sharon Gless (31.05.1943-) ως Cagney, Tyne Daly (21.02.1946-) ως Lacey, Meg Foster (ως Cagney στα πρώτα 6 επεισόδια)
Η σειρά αφορά δύο γυναίκες αστυνομικούς της Νέας Υόρκης που κάνουν πολύ διαφορετικές ζωές: την Cagney, μια ανύπαντρη γυναίκα που προσανατολίζεται στην καριέρα, και την Lacey, μια παντρεμένη μητέρα που προσπαθεί να φέρει βόλτα τη δουλειά της και το σπίτι της.
Δείτε τους τίτλους της σειράς: Cagney and Lacey Theme Intro (HD)
Jessica Fletcher
Τηλεοτική σειρά: «Murder She Wrote», (1984-1996)
Ηθοποιός: Angela Lansbury (16.10.1925-11.10.2022)
Η σειρά διακρίθηκε ως μία από τις πιο επιτυχημένες και μακροβιότερες τηλεοπτικές εκπομπές στην ιστορία.
Τα Παγκόσμια Ρεκόρ Γκίνες κατέγραψαν την Φλέτσερ ως την «πιο παραγωγική ερασιτέχνη ντεντέκτιβ».
Η Ιρλανδικής καταγωγής Τζέσικα Φλέτσερ, είναι χήρα, συνταξιούχος δασκάλα Αγγλικών, αλλά και διάσημη συγγραφέας εγκλημάτων και λέκτορας εγκληματολογίας. Ζει στο φανταστικό Cabot Cove, μια παραθαλάσια πόλη 3.500 κατοίκων και παρόλα αυτά σε αυτή την πόλη συμβαίνουν πολλά εγκλήματα και ανθρωποκτονίες, που επιλύει η Φλέτσερ. Δεν οδηγεί, και ο κοινωνικός της κύκλος κυμμαίνεται μεταξύ αστέγων και πολυεκατομμύρίουχων.
Σε κάθε επεισόδιο, εισάγεται σε μια κατάσταση όπου κάποιος σκοτώνεται λίγο μετά την άφιξή της είτε στην πόλη της είτε σε μια άλλη πόλη που έχει πάει να επισκεφθεί κάποιον γνωστό ή συγγενή της.
Γενικά αναγκάζεται να λύσει κάθε μυστήριο μόνη της ακολουθώντας το στυλ ενός από τους χαρακτήρες των βιβλίων της, καθώς η αστυνομία αποδεικνύεται ανίκανη να το κάνει χωρίς τη βοήθειά της.
Στην 12ατη και τελευταία σεζόν, παρά τη συνεχιζόμενη δημοτικότητα του προγράμματος, η Lansbury επιθυμούσε να αποσυρθεί, καθώς θα πλησίαζε τα εβδομήντα της χρόνια. Η λανθασμένη αλλαγή της ημέρας και ώρας προβολής από το κανάλι, είχε ως συνέπεια έντονες διαμαρτυρίες από το κοινό και την πτώση της τηλεθέασης. Τελικά το CBS, αποφάσισε να δεχθεί την επιθυμία της πρωταγωνίστριας και να μην ανανεώσει σε άλλη σεζόν.
Δείτε τους τίτλους της σειράς: Murder, She Wrote Opening Credits
Madolyn “Maddie” Hayes
Τηλεοτική σειρά: «Moonlighting» («Αυτός, Αυτή και τα μυστήρια»), (1985-1989)
Ηθοποιός: Cybil Shepherd (18.02.1950)
Τι να πρωτοπώ για την αγαπημένη μου σειρά!
Η σειρά θεωρείται αυτή που ανάδειξε ένα ξεχωριστό τηλεοπτικό είδος, το «dramedy» (ένα μείγμα ίσης σχεδόν ισορροπίας κωμωδίας, δράματος, μυστηρίου και ρομαντισμού).
Το 2007, το περιοδικό «Times» ανέδειξε τη σειρά ως μία από τις 100 καλύτερες τηλεοπτικές εκπομπές όλων των εποχών. Ταυτόχρονα, το περιοδικό «TV Guide» ανέδειξε το ζευγάρι David και Maddie ως ένα από τα καλύτερα τηλεοπτικά ζευγάρια όλων των εποχών.
Κέρδισε 6 βραβεία Emmy και 3 Χρυσές Σφαίρες.
Η πλοκή
Η ιστορία της σειράς ξεκινά με την ανατροπή της τύχης της Maddie Hayes, ενός πρώην μοντέλου που βρίσκεται σε πτώχευση αφού ο λογιστής της υπεξαιρεί όλα τα ρευστά περιουσιακά της στοιχεία. Έχει μείνει επιβαρυμένη με πολλές αποτυχημένες επιχειρήσεις, μία από τις οποίες είναι το City of Angels Detective Agency, που διευθύνεται από τον ανέμελο David Addison (Bruce Willis).
Μεταξύ του δύωρου πιλοτικού επεισοδίου και του πρώτου ωριαίου επεισοδίου, ο Ντέιβιντ, αντιμέτωπος με την προοπτική να τεθεί το γραφείο εκτός λειτουργίας, πείθει τη Μάντι να διατηρήσει την επιχείρηση και να τη δουλέψουν μαζί.
Το πρακτορείο μετονομάστηκε σε Blue Moon Investigations επειδή η Maddie ήταν πιο διάσημη ως εκπρόσωπος της εταιρείας Blue Moon Shampoo Company.
Στη συνέχεια η Μάντι, χρησιμοποιώντας τη διασημότητά της ως πρώην μοντέλο, φέρνει πελάτες και προσπαθεί να φέρει κάποια τάξη σε μια επιχείρηση που λειτουργούσε στο παρελθόν χωρίς πειθαρχία.
Λόγοι που έκανε επιτυχία η σειρά
Στα 67 επεισόδια της σειράς χρησιμοποιούνταν γρήγοροι, αλληλεπικαλυπτόμενοι διάλογοι μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών, θυμίζοντας κλασικές κωμικές κινηματογραφικές ταινίες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τα τυπικά σενάρια για μια μέση τηλεοπτική εκπομπή διάρκειας μίας ώρας έχουν 60 σελίδες, αλλά τα σενάρια για το Moonlighting ήταν σχεδόν διπλάσια λόγω αυτού του γρήγορου διαλόγου.
Μάντι: Πρέπει να επιστρέψουμε στον πραγματικό κόσμο!
Ντέιβιντ: Όχι, ποτέ. Δεν θα εγκαταλείψω ποτέ τα όνειρά μου. Γιατί αν σταματήσεις να ονειρεύεσαι, απλώς χάνεις οκτώ ώρες τη νύχτα.
Το σενάριο συχνά «έσπαγε τον τέταρτο τοίχο» κάνοντας μέσα από τον σοβαρό διάλογο άμεσες αναφορές στους σεναριογράφους, το κοινό, το δίκτυο ή την ίδια τη σειρά. Δεν ήταν λίγες κι οι φορές όπου μέσα στην πλοκή εμφανίστηκε το πλατό ή το συνεργείο παραγωγής.
Το επεισόδιο «The Dream Sequence Always Rings Twice», είναι γυρισμένο ασπρόμαυτο σε noir γραμμή και το προλογίζει ο Orson Welles.
Στο επεισόδιο «Atomic Shakespeare» βλέπουμε μια παραλλαγή του Σαιξπηρικού «The Taming of the Shrew» («Η στρίγγλα που έγινε αρνάκι») με τον Ντέιβιντ στο ρόλο του Petruchio και τη Μάντι ως Katharina. Όλος ο διάλογος είναι γραμμένος σε ιαμβικό πεντάμετρο.
Τόσο η Shepherd όσο και ο Willis τραγούδησαν μουσικά νούμερα σε αρκετά επεισόδια. Το θεματικό τραγούδι του σόου συνέγραψε και ερμήνευσε ο τραγουδιστής της τζαζ Al Jarreau και έγινε επιτυχία.
Γιατί σταμάτησε μια τόσο πετυχημένη σειρά
Το Moonlighting έκανε τον Bruce Willis αστέρι και επανεκκίνησε την καριέρα της Shepherd.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας σεζόν, ο Bruce Willis γύριζε το «Die Hard». Όταν η ταινία έκανε μεγάλη επιτυχία, η προοπτική μιας κινηματογραφικής καριέρας έκανε τον Willis να αδυνατεί να συνεχίσει σε μια εβδομαδιαία σειρά.
Η Shepherd από τη μεριά της, είχε μόλις γεννήσει δίδυμα και επιθυμούσε να δώσει περισσότερο χρόνο στα παιδιά της, κάτι που τα εξαντλητικά γυρίσματα της σειράς δεν την άφηναν.
Την χαριστική βολή έδωσε η απεργία του Σωματείου Συγγραφέων της Αμερικής από τον Μάρτιο έως τον Αύγουστο του 1988. Μετά από μεγάλη καθυστέρηση γυρίστηκαν 6 ακόμη επεισόδια και η σειρά σταμάτησε.
Το τελευταίο επεισόδιο κλείνει με τον Ντέιβιντ και τη Μάντι να παραδέχονται ότι η σειρά τελειώνει. Η Μάντι λέει στον Ντέιβιντ: «Δεν μπορώ να φανταστώ ότι δεν θα σε ξαναδώ αύριο» και ακολουθεί ένα μοντάζ με στιγμιότυπα από όλα τα επεισόδια.
Τέλος εμφανίζεται ένα μήνυμα που γράφει: «Το Blue Moon Investigations σταμάτησε να λειτουργεί στις 14 Μαΐου 1989.»
Δείτε τους τίτλους της σειράς: Moonlighting 1985 – 1989 Opening and Closing Theme
… ΜΟΛΙΣ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΤΗΚΕΣ
“Ο Γιώργος Λάμπρος κάνει σίγουρα μία εντυπωσιακή είσοδο στο χώρο της αστυνομικής μυθοπλασίας, συνδιάζοντας αριστοτεχνικά σε αυτή τη συλλογή τις περισσότερες κατηγορίες της λογοτεχνίας μυστηρίου.”
Jane Tennison
Τηλεοπτική σειρά: «Prime Suspect» (1991-2006)
Ηθοποιός: Helen Mirren (26.07.1945-)
Η Τζέιν είναι μία από τις πρώτες γυναίκες που ανέλαβαν το ρόλο της Επιθεωρήτριας ντεντέκτιβ (Detective Chief Inspector – DCI) στη Μητροπολιτική Αστυνομική Υπηρεσία του Λονδίνου.
Η σειρά ακολουθεί τις συνεχείς μάχες της για να αποδείξει τον εαυτό της σε ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα στο οποίο πολλοί από τους συναδέλφους της είναι αποφασισμένοι να τη δουν να αποτυγχάνει, ενώ διαρκώς αντιμετωπίζει τον θεσμοθετημένο σεξισμό τους.
Αυτό που την βοηθάει είναι ότι έχει την υποστήριξη του αφεντικού της, επικεφαλής ντετέκτιβ Μάικ Κέρναν (John Benfield) και του ντετέκτιβ Λοχία Ρίτσαρντ Χάσκονς (Richard Hawley).
Στο τέλος της 7ης σεζόν, η Τζέιν αποσύρεται από την αστυνομία.
Δείτε τους τίτλους της σειράς: Prime Suspect Opening Theme
Dana Katherine Scully
Τηλεοπτική σειρά: «The X-Files», (1993 ως 2002 & 2016, 2018)
Ηθοποιός: Gillian Anderson (09.08.1968-)
Η Scully είναι ειδικός πράκτορας του Ομοσπονδιακού Γραφείου Ερευνών (FBI) και γιατρός (MD). Συνεργάζεται με τον ειδικό πράκτορα Fox Mulder (σεζόν 1-7 και 10-11) και με τον John Doggett (σεζόν 8-9). Εργάζεται σε ένα στενό υπόγειο γραφείο στα κεντρικά γραφεία του FBI στην Ουάσιγκτον, για να ερευνήσει ανεξιχνίαστες υποθέσεις με την ένδειξη «X-Files». Το 2008, η Scully άρχισε να εργάζεται ως χειρουργός στο «Our Lady of Sorrows», ένα ιδιωτικό καθολικό νοσοκομείο – όπου έμεινε για επτά χρόνια, μέχρι να επανενταχθεί στο FBI.
Λόγω της καριέρας της στην επιστήμη και την ιατρική, απομακρύνθηκε από την καθολική χριστιανική ανατροφή της, αλλά παρέμεινε κάπως εδραιωμένη στις θρησκευτικές της πεποιθήσεις. Σε όλη τη σειρά, η καθολική πίστη της Scully δούλεψε ως ακρογωνιαίος λίθος, αν και ερχόταν συχνά σε αντίφαση με τον άκαμπτο σκεπτικισμό της για το παραφυσικό.
Δείτε τους τίτλους της σειράς: The X-Files Opening Credits
Shirley Holmes
Τηλεοπτική σειρά: «The Adventures of Shirley Holmes», (1997- 2000) Ηθοποιός: Meredith Henderson (24.11.1983-)
Η 12χρονη Σίρλεϊ Χολμς είναι κόρη του Βρετανού διπλωμάτη Ρόμπερτ Χολμς και της ιολόγου Δρ Τζοάνα Χολμς. Είναι όμως και προ-προ-ανιψιά του Σέρλοκ Χολμς. Η Σίρλεϊ συνεχίζει την κληρονομιά του διάσημου προγόνου της να λύνει εγκλήματα μέσω της απαγωγικής συλλογιστικής ενώ η ίδια παρακολουθεί την περίφημη Ακαδημία του Σάσεξ.
Από το θείο της έχει κληρονομήσει και την ικανότητά της στις μεταμφιέσεις αλλά και πολλά άλλα στοιχεία της προσωπικότητάς του.
Τις αρέσουν τα καπέλα και σε όλη τη σειρά την βλέπουμε να φοράει διάφορα.
Βοηθός της στην επίλυση εγκλημάτων είναι ο Ουκρανικής καταγωγής Μπο Σάουτσουκ, ένα πρώην μέλος συμμορίας, ο οποίος φοιτά στην ίδια σχολή με την Σίρλεϊ.
Στην ίδια σχολή βρίσκεται και η νέμεσις της Σίρλεϊ, η Μόλι Χάρντι (αναγραμματισμός που παραπέμπει στον άσπονδο εχθρό του Σέρλοκ Χολμς, καθηγητή Μοριάρτι). Μέσα από ένα περίτεχνο σχέδιο, η Μόλι εκλέγεται πρόεδρος του μαθητικού συμβουλίου. Η αληθινή δόλια φύση της είναι κρυμμένη από όλους εκτός από τη Σίρλεϊ και τον Μπο. Αν και οι μηχανορραφίες της ματαιώνονται συνήθως από τη Σίρλεϊ, η Μόλι καταφέρνει να ξεφεύγει από την τιμωρία.
Ο εκπρόσωπος και παραγωγός της Καναδικής νεανικής σειράς, δήλωσε ως αιτία μη συνέχισης της την γήρανση των ηθοποιών. «Αν το συνέχιζα ενώ τα παιδιά είχαν πλέον μεγαλώσει, θα σήμαινε μια ξεχωριστή αλλαγή στον τόνο και το περιεχόμενο της όλης ιδέας», δήλωσε.
Δείτε τους τίτλους της σειράς: The Adventures of Shirley Holmes : Opening Credits
Olivia Margaret “Liv” Benson
Τηλεοπτική σειρά: «Law & Order» Special Victims Unit (SVU) (1999-) Ηθοποιός: Mariska Hargitay (23.01.1964-)
Στο ξεκίνημα της σειράς η Μπένσον έχει τον βαθμό του ντετέκτιβ και συνεργάζεται (στις πρώτες 12 σεζόν) με τον ντετέκτιβ Έλιοτ Στάμπλερ. Κατά τη διάρκεια της 15ης σεζόν, η Μπένσον προάγεται σε λοχία και λίγο αργότερα σε υπολοχαγό. Πλέον, κατέχει τον βαθμό του Λοχαγού και είναι Διοικητής της Μονάδας Ειδικών Θυμάτων του Μανχάταν του Αστυνομικού Τμήματος της πόλης της Νέας Υόρκης, που λειτουργεί έξω από την 16η Περιφέρεια. Ερευνά σεξουαλικά αδικήματα όπως βιασμό και σεξουαλική κακοποίηση παιδιών.
Ως προσωπικότητα, είναι σκληρή αλλά συχνά εμπλέκεται συναισθηματικά σε υποθέσεις.
Δείτε τους τίτλους της σειράς: Law & Order: SVU Opening Title Sequence (Theme Song)
Διαβάστε επίσης:
Διαβάστε στο επόμενο:
Η γυναίκα ντετέκτιβ στη μυθοπλασία (μέρος 3ο)
Οι 20 διασημότερες τηλεοπτικές ντετέκτιβς (IΙ)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ
Τις έβλεπα όλες που έδειχνε η ελληνική τηλεόραση .
Κι εγώ λάτρευα το moonlighting αλλά η πιο αγαπημένη μου σειρά ,με γυναίκα ηρωίδα αστυνομικό, ήταν και παραμένει το closer!!!
Το άρθρο μπορεί άνετα να γίνει έμπνευση για περαιτέρω έρευνα ή επιστημονική εργασία, από εγκληματολογικής πλευράς…Σας βγάζω το καπέλο!
Πω! Τι μου θύμισες τώρα….
Το moonlighting μάλιστα το “συγκέντρωσα” πριν λίγα χρόνια σε torrent για να το ξαναδώ όλο μαζί!
Εκείνο το xfiles έκανε μεγάλο κακό στην κοινωνία, παγκόσμια. Οι χαρακτήρες ήταν πολύ πετυχημένοι και καθημερινοί και ό,τι συνέβαινε φάνταζε σαν αυταπόδεικτο. Ολα γύριζαν γύρω από το ψεκασμένο σενάριο οτι οι εξωγήινοι ζουν μυστικά στη γη, ζουν ανάμεσα μας με γήινη μορφή και ορίζουν τη μοίρα μας γιά τα σκοτεινά συμφέροντα τους. Η επιτυχία της σειράς είχε την παρενέργεια να βγουν οι ψεκασμένοι από τις τρύπες τους, και να ανέβει ο φασισμός παγκόσμια.